Preview: Psi Wars – kyborgové útočí

psi-wars-preview-03psi-wars-preview-02

Vždycky jsme si mysleli, že poznání vesmíru přivede k poznání a míru, nemohli jsme být vzdálenější od pravdy. Bohužel právě objevení i posledních tajemství znamenaly, že pozornost lidstva se přelila jinam. Do tvorby zbraní, mutací a válek. V tomto světě nyní zuří ne jeden, ale hned tři úrovně bojů, které se proplétají a vytváří změť nazývanou .

Tuto hru si tajně kutí doma designér se synem. Společně vytvořili sci-fi svět, který by chtěli nyní přinést na stoly fanoušků po celém světě. Jedná se o hru, která v rámci května bude sbírat podporu na severu .

Každý z hráčů musí mít svůj  balíček karet. To znamená vlastní box. Tady se na chvilku zastavíme, protože Psi Wars jsou hrou sběratelskou. Do začátku určitě vystačíte se základním setem 54 karet, které jsou stejné. S úspěchem hry ale přijdou také nové přírůstky karet (už v rámci rozšiřujících cílů kampaně) a s ním i šance stavět svoje vlastní balíčky. Vždy je před partií třeba karty zamíchat, dobrat osm horních karet do ruky a připravit se tak na souboj. Kromě toho bude hráč potřebovat také tabulku boje, která je vyrobena z tvrdého papíru a sdílí prostor v krabičce s kartami.

psi-wars-preview-09

V partii se hráči střídají a každý dostane svoji šanci provést tah. Ten vždy začíná možností postavit jednu ze čtyř druhů tvůrčích jednotek. Ve svém držení může ale hráč mít klidně i více těchto karet stejného typu, všechny postavené a viditelně rozložené na stole.

Právě s těmito budovami může vytvářet nové bojové jednotky do svých řad, ale také stavět další druhy karet. Stačí za ně pouze zaplatit cenu a vyčerpat tak dočasně jednu nebo více budov. Cena karet v ruce je naznačena barevnými puntíky v levém horním rohu, kde mohou silnější kyborgové vyžadovat klidně i všechny čtyři typy nebo méně. Záleží na síle karty. A zatímco bojovníci přichází vyčerpaní a musí nasbírat síly, tak akční karty je možné využít okamžitě. Z ruky k nim mohou hráči také přiložit karty vybavení.

Jakmile jsou připraveni, mohou se rozhodnout vstoupit do bojové pohotovosti. Může si pak zvolit libovolnou sadu svých volných jednotek a zaútočit na soupeře, ať už jednotlivě nebo ve dvojici. Obránce může na tuto činnost zareagovat, ohlásit až dva obránce a připravit se tak na bitvu. Ta probíhá ve třech fázích – kybernetická, psionická a fyzická. U těch prvních dvou si útočník může sám zvolit jejich pořadí.

psi-wars-preview-04

A protože každá jednotka má specifické schopnosti v každé oblasti, jsou často síly na bojišti jako na vlnách. Jenže rozhodnutí nezávisí jen na pouhém porovnání čísel. Útočné a obranné číslo jsou pouze souřadnice, podle kterých hráči v bitevní tabulce najdou jednu hodnotu. To je číslo, které nyní hráč útočník musí hodit jako součet dvojice šestistěnných kostek. Pouze, pokud se mu podaří požadavek alespoň vyrovnat, byl jeho útok úspěšný. To znamená, že útočná síla projde a může zranit nebo zničit soupeřovy jednotky. Pokud ale obrana zcela chyběla, zranění pronikne k hráčově základně. Ta má od začátku stanovený počet životů a právě zničení té soupeřovy je ultimátním úkolem obou protivníků.

Psi Wars je duelovou hrou, ve které to bez konfliktu prostě nejde. Od začátku do konce hráči zbrojí nebo na sebe útočí, když si myslí, že soupeř je nejzranitelnější. Jenže ať se připravujete sebevíc, právě jako v reálném boji, i tady vás může překvapit náhoda.

Není to ale taková ta klasická smůla, kdy prostě soupeř hodí víc než vy. Pokud máte dobrou obranu, pak máte i velmi solidní šanci útok přestát bez ztráty životů. Jenže je tu vždy určitá šance, že nájezdník bude příliš odhodlaný a pronikne i sebelepší obranou. Proto do hry vstupuje matice, která má výborně rozvrstvené body.

psi-wars-preview-05

Právě způsob boje se nám na hře líbí nejvíc. On navíc není pouze jeden konflikt každé kolo, ale v nabídce jsou rovnou tři. Stejný počet porovnání sil mezi postavami už jsme tu měli ve Hře o trůny a moc nás bavily. Tam si ale hráči sami volili, ve kterém síly poměří. Tady vždy projdou všemi podle toho, jak jsou rychlé v provedení. To ale znamená, že není možné se spoléhat pouze na brutální sílu nebo jen na jednu statistiku. Útočník musí počítat se všemi třemi číslicemi, které mají potenciál ovlivnit výsledek bitvy.

Zbytek partie je pouze příprava na boj. Hráči potřebují dost karet v ruce, protože mohou leccos ovlivnit právě přikládáním vybavení. Každá jednotka může mít jeden předmět, který jí pomůže svými statistikami nebo schopnostmi.

Ale ani stavba není samozřejmá. Především zpočátku to trvá, než se bitevní stroje obou hráčů rozjedou a silné jednotky si na úvod prostě nemůžete dovolit. Tím ale má partie skvělý vývoj a vrcholí právě včas.

psi-wars-preview-07

Bohužel procházení takového množství bojů v (prakticky) každém kole je hodně vyhodnocování, počítání a házení kostkami, které musí hráči absolvovat. A to trochu narušuje jinak výtečnou jednoduchost celé zábavy. Hráči tu mohou být dva, ale také jich může být více. Tady je pak volba protivníka pro bitvu důležitá, ale správná obranná strategie je ještě důležitější.

Zpracování hry vypadá skvěle. Ilustrace na kartách nádherně ladí s tématem hry. Navíc v balíčcích budou kromě základních klasických karet k dispozici také speciální lesklé, které vypadají ještě o řád lépe.

Psi Wars je hra, která nám udělala radost a to ještě nevyšla. Nabízí totiž skvělý bojový systém, ze kterého sálá výzva a nečekané zvraty. A právě o ty by mělo v takovýchto karetních hrách jít především. Psi Wars by se tak mělo bez problémů podařit zaujmout a stát se další stálicí na obloze sběratelských karetních her.

Hru můžete podpořit do 15. 6. 2018 a za 24 dolarů dostanete dva balíčky:

 

More Stories
Review: Shinobi War of Clans – hypocrisy of posturing
%d bloggers like this: